Autor: Milica Golubović
Gledali smo njihove asocijacije, osluškivali svaki sekund teaser-a, ostajali naježeni i dugo zamišljeni posle svake najave. Onda su usledile sjeta, nostalgija, melankolija. Odevene u najnežniju i najdelikatniju sofisticiranost. Videli smo sva duševna stanja u danu jedne žene, osetili i zaljubili se u novu capsule kolekciju „Unseen Realities“. Smestite se udobno, spremite čašu hladnog vina i uživajte u razgovoru sa Ivom, Sašom i Markom.
Svedeno, elegantno, prozračno, vanvremenski - Unseen Realities... Kako se tri različite duše i karaktera usaglase za ovako jedinstven koncept?
Iva: Tako što je svatko od nas svoja dva uha i jedna usta koristio proporcionalno. Pažljivo smo slušali, a i osluškivali jedni druge, i uvažavali svaku ideju koja bi došla za naš zasjedajući stol. Bilo je nekoliko pravaca u kojima smo planirali ići, na koncu su se kockice posložile upravo za ovaj.
Saša: Siguran sam da se sinergija lako definiše u teoriji, ali verujte mi da ni sam ne bih mogao da objasnim kako su se naše tri energije tako zaputile u istom pravcu i zajedno dale ovakav rezulat. Mogu zadovoljno da kažem, sjajan rezultat.
Marko: I lako, a i teško. Veoma spontano je došlo do ideje za ovu vrstu saradnje. Raditi onako kako misliš da treba, osluškivati druge i puštati da se konačni zaključci donose iz više uglova, a ne samo iz ličnog.
Foto: Aleksa Vitorović |
Foto: Aleksa Vitorović |
Svaki komad ove modne kolekcije kolekcije nosi određenu priču i istančanu emociju. Da li je teže kreirati komad ili mu „osmisliti život“ ?
Iva: Vjerujem da Saša i Marko, zbog svog višegodišnjeg iskustva, imaju decidiraniji odgovor na ovo pitanje. Iz moje perspektive, svaki je komad iz ove zajedničke kolekcije imao život dok je još bio skica na papiru. I prije nego je materijaliziran, u mašti je već otputovao, uživao ića i pića, bio hvaljen i omogućio ženi da se osjeća snažno u njemu.
Saša: Ne bih mogao to da odvojim jedno od drugog. Nekako bi to značilo da odvojim dušu od tela. Ne doživljavam odevni komad kao živo biće, ali zaista verujem da svaki priča svoju priču. Marko i ja smo uvek držali do toga i posebnu pažnju pridavali prezentaciji kolekcije kako bismo preneli parče atmosfere i kako bi naša publika imala potpuni doživljaj.
Marko: Svaki komad iz moje lične vizure zapravo i nije nikad samo komad odeće. On odiše nekom energijom, ima neku emociju i priča svoju priču. Svoju najveću moć mu zapravo dodeljuje osoba koja se odluči da ponese komad - tako zapravo odevni predmeti postaju mnogo više.
Foto: Aleksa Vitorović |
U vreme konzumerizma i fast fashion-a, veoma je hrabro staviti akcenat na duševna stanja. Koliko je bilo teško (opet) udahnuti dušu modi?
Iva: Smatram da je konzumerizam na ovom nivou upravo zato jer danas kroz društvene mreže živimo život u kojem je imperativ sreća. Koristimo krpice kao britvice za jednokratnu upotrebu (pa čak i njih nekad koristimo više puta), ne osvrćući se zapravo na unutrašnjost nas samih i motive iz kojih kupujemo kao sumanuti. U ovoj kampanji smo imali želju predstaviti vrlo postojeća duševna stanja današnjice kroz jednu ženu, koja nije nužno sretna, ali je dobro sa sobom i prihvaća svako od tih stanja. I iskreno, ništa nije bilo teško. Okupili smo sjajan tim, radili kao pčelice, svi razumjeli ideju, i po njoj postupali.
Saša: Ne želim da ovde navedem neki od klišea kao odgovor ali, da, zahvalan sam što radim ono što volim. Moda mi je sve, u isto vreme i beg od realnosti i sama realnost – jednostavno to je moj život. Znam da će žene uvek prepoznati ljubav, život i sreću u našim komadima, jer su to tačke iz kojih mi krećemo kada razgovaramo o kolekciji i stavljamo prve ideje na papir. Da, jesmo hrabri, ali ništa hrabriji od svake druge osobe. Jedina razlika jeste to što smo mi prepoznali tu hrabrost u nama samima i pustili da nas ona povede tamo gde smo i maštali. Želim svima da je prepoznaju i počnu da rade stvari koje vole.
Marko: Poimanje mode za mene nikada nije izostavljalo dušu. Moda ima ogromnu psihološku, sociološku i filozofsku ulogu u kreiranju identiteta svake duše. Ljudi nesvesno zaboravljaju da su stvari koje stavljaju na sebe vrlo često odraz njihovog emotivnog sklada. Modom se bavim iz duše, pa mi je možda i najteže da govorim o tome kad je ona samo puko nabacivanje nekih krpa - za mene nije nikad.
Foto: Aleksa Vitorović |
Foto: Aleksa Vitorović |
Sada kada je kolekcija ugledala svetlost dana i pobrala svu ljubav i simpatije publike, kada se osvrnete, šta biste izdvojili kao najveću bojazan/strepnju?
Iva: Nisam imala vlastitih strahova, ali sam nerijetko imala upitanosti zbog situacije u kojoj se nalazimo. Pandemija, epidemija, protesti - u trenutku dok završavamo suradnju na koju smo ponosni i koju s nestrpljenjem želimo pokazati svijetu. Je l' sada trenutak ili trebamo čekati da se smiri? Kad će se smiriti? Možda trebamo objaviti sve? Ah, ne, moramo čekati. I sijasest takvih mentalnih masturbacija stvarali su strepnje, ali evo nas sada, dajemo intervju na temu lansirane kolekcije.
Saša: Moram da priznam, na trenutke mi se činilo da je preveliki mrak i da ljudima neće biti do ovoga. Sa druge strane shvatio sam da su ovo lepe stvari i da će ljudima uvek biti do toga da vide nešto lepo. Ne u smislu da zaborave na druge stvari, nego samo kao mali podsetnik na lepotu življenja, na nešto lepo što smo doživeli pre i što nas tek čeka.
Marko: Definitivno se prethodnih par meseci nalazimo u ne tako lepoj stvarnosti, možda sam se toga najviše plašio. Svakako pred svaku kolekciju osećam tremu, strah od reakcija ljudi, ali valjda je to dobro. Igram se dok mi ne bude svejedno.
Foto: Aleksa Vitorović |
Foto: Aleksa Vitorović |
Sjeta. Nostalgija. Melankolija. U kom znaku će biti leto 2020. i šta nam spremate u budućnosti?
Iva: Ako nas je ova godina nešto naučila, to bi trebalo biti - ne planiraj i plovi nizvodno. Zato, kada govorimo o planovima, osobno nemam konkretne - plovim nizvodno i sasvim sam u skladu s bilo kakvim ljetom.
Saša: Kao i svako do sada, i ovo leto je u znaku emocija. Kako kaže često moja drugarica Marija i citira Čolu: „Ako nije srce vruće sve je nemoguće“. Mi smo izabrali da ovo leto ispišemo čak tri puta više strana u dnevniku, bili smo vredni i spremili nekoliko iznenađenja za našu publiku. Leto još nije gotovo a ni naša iznenađenja, tako da se nadamo da ćete se i dalje sa nama voziti na ovom letnjem roller coaster-u.
Marko: Još mi je rano da nazovem ovo leto nekako, ali definitivno ćemo ga pamtiti. Uskoro izlazi MATES kolekcija za "kasno" leto. :)
Нема коментара:
Постави коментар